FANDOM

Tormak
Tormak
Tygrys
Przynależność Plemię Tygrysów (dawniej)
Koty Podziemne (dawniej)
Tygrysia Straż
Ranga/Zawód Lider
Doradca
Broń Tygafyre
Fyreclaw
Status Żywy
Lokalizacja Góra Cavora

Tormak Tunelowiec (znany przez pewien czas jako Panthar) jest dowódcą Tygrysiej Straży i przybranym ojcem Li'Elli. Przez wiele tysięcy lat był najbardziej zaufanym doradcą Fluminoxa.

Biografia

Tormak saves Li'Ella

Tormak ratuje Li'Ellę

Pierwotnie Tormak żył w starożytnej Chimie. Był jednym z wielu, którym Feniksy pozwoliły pobierać nauki w swoich Wielkich Uczelniach. Podczas pierwszego konfliktu z Łowcami Tormak dowodził oddziałem wojowników zwanych Kotami Podziemnymi. Byli najpotężniejszą drużyną w starożytnej Chimie. To oni ścigali Łowców w ich sekretnych jaskiniach. Kiedy Łowcy spalili wioskę Li'Elli, Tormak uratował i przygarnął młodą Lwicę. Koty Podziemne zwyciężyły zażarte bitwy z Łowcami, jednak Tormak był jedynym, który je przetrwał. Gdy Feniksy użyły Wielkiej Iluminacji przeciwko Łowcom, Tormak wraz z częścią Wielkich Kotów ukrył się przed jej mocą w Mieście Feniksa.

Przez ponad 10 000 lat Tormak żył wewnątrz Cavory. Przeszedł próbę ognia i zyskał zdolność używania Ognistego Chi. Został również przywódcą Tygrysiej Straży - formacji utworzonej z przetrwałych Wielkich Kotów.

Tormak towarzyszył Fluminoxowi, kiedy Eris, Laval i Cragger przybyli do Miasta Feniksów i podążał za nimi, gdy król Feniksów przedstawiał gościom historię Chimy i przekazał Eris kulę Ognistego Chi. Gdy Fluminox nie zgodził się, by dać je również Lavalowi i Craggerowi, Tormak zaproponował, by spróbowali oni przejść próbę ognia.

Kiedy Fluminox nie zgodził się przekazać większej ilości Ognistego Chi plemionom Chimy, Tormak zaproponował, by wojownicy dowiedli swej wartości broniąc Półksiężyca. Później razem z Li'Ellą i Feniksami przybył na to wzgórze w Latającym Bastionie Ognia. Ostrzegł wtedy Lavala, by nie zbliżał się do jego córki. Następnie wrócił z powrotem na Cavorę.

Tormak wraz z innymi strażnikami eskortował Fluminoxa do Gór Kłów, gdzie król Feniksów przekazał Flinxa pod opiekę Lavala.

Zdolności i cechy

Panthar

Tormak w wizji Eris

Tormak jest najbardziej wpływowym i zaufanym doradcą Fluminoxa. Fluminox radzi się go we wszystkim - czy to w kwestiach związanych z zarządzaniem ukrytym miastem, czy to w sprawie wychowania swojego syna Flinxa. Tormak zna wszystkie sekrety Feniksów. Mimo swojej powagi potrafi się czasem roześmiać. Tormak bardzo troszczy się o swoją córkę Li’Ellę i stawia jej szczęście na pierwszym miejscu. Jest niesamowicie lojalny wobec Fluminoxa i całego Plemienia Feniksów. Pomaga Fluminoxowi zrozumieć obce mu zjawiska, jak choćby śmiech. Jest jednym z najpotężniejszych wojowników, jakich kiedykolwiek widziała Chima.

Bronie

Główną bronią Tormaka jest Tygafyre. Używa również Fyreclawa.

CGI Tormak

Tormak

Informacje o minifigurce

Tormak w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70146 Ognista świątynia feniksa.

Panthar w formie minifigurki pojawił się w zestawie 70222 Pojazd Tormaka.

Panthar w formie figurki akcji pojawił się w zestawie 70208 Chi Panthar.

Pojawienia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki