FANDOM

Speedor Tournament.jpg

Wierzenia i zwyczaje

Dzień Chi

Co miesiąc każde z plemion przybywa na Królewski Trakt i odbiera należne mu kule Chi. W ten dzień na Wielkiej Arenie odbywa się turniej o kulę Złotego Chi.

Pełzacze

Pełzacze spierały się o to, kto zrzucił im Chi. Scorm uważa, iż był to Skorpion Wspaniały, natomiast według Spinlyn zrobił to Pająk Wspaniały.

Wiek Wejścia w Dorosłość

Wiek Wejścia w Dorosłość (lub Rytuał Dorosłości) jest momentem w życiu każdego mieszkańca Chimy, kiedy po raz pierwszy użyje Chi. Od niepamiętnych czasów częścią tego rytuału jest wspinaczka na nienazwaną górę będącą dla mieszkańców Chimy symbolem tajemnicy i potęgi, której nie można było nadać przypadkowego imienia. Zdobycie szczytu oznaczało, że młody wojownik jest gotów na każde poświęcenie dla dobra swego plemienia. Zgodnie z zasadami należy wejść na szczyt razem z przedstawicielami innych plemion - najlepiej z kimś, kogo się jeszcze nie zna. Chodzi o to, by nauczyć się współpracy z innymi, nawet gdyby byli to obcy. Dodatkowo zwierzęta potrafiące latać nie mogą używać skrzydeł - muszą się wspinać jak pozostałe. Niedługo po tych wydarzeniach młodzi dorośli używają swego pierwszego Chi.

Wygnanie

Wygnanie jest karą dla mieszkańca Chimy, który złamie najważniejsze przyjęte reguły.

Egzamin na prawo lotu

Egzamin na prawo lotu to w Plemieniu Orłów egzamin sprawdzający umiejętności lotnicze zdającego. Egzamin składa się z części teoretycznej i praktycznej. W części praktycznej instruktor lotu stoi na ziemi i wydaje polecenia pilotowi. Jeżeli Orzeł zda egzamin może otrzymać prawo lotu.

Próba Ognia

Próba Ognia jest organizowana przez Plemię Feniksów, by sprawdzić, czy dane zwierzę jest godne otrzymania Ognistego Chi. Cała próba polega na przejściu ognistego toru przeszkód wypełnionego lawą i żywymi jęzorami ognia. Zakończenie rytuału liczy się tylko wtedy, gdy śmiałek zapali znicz, stojący na końcu toru.

Wielka Opowieść

Wielka Opowieść jest opowieścią o początkach Chimy. Opowiada o powstaniu Góry Cavora, odkryciu Chi, przemianie mieszkańców Chimy oraz Legendarnych Bestiach.

Każde plemię ma jednak zupełnie inną wersję tego, jak Góra Cavora znalazła się w powietrzu. Według Lwów pewnego dnia uderzenie potężnego pioruna spowodowało straszliwe trzęsienie ziemi i tornado, które wyrzuciły część gruntu oraz puszczy w powietrze formując Cavorę. Goryle uważają, że Kwiatowieża uniosła Cavorę nad ziemię. Krokodyle wierzą, że Chima powstała, kiedy Błotna Matka zrzuciła swoje łuski. Wilki sądzą, że wycie Matki-Wilczycy uniosło Górę Cavora w powietrze. Według Kruków Mistrz Złodziei ukradł Górę Cavora z krainy Chima, aby ukryć ją na widoku. Nosorożce wierzą, że wszyscy powstali z kamieni. Niedźwiedzie uważają, że Chima powstała z Wielkiego Snu. Bobry sądzą, że Chima powstała, kiedy rozpoczęło się Ogromne Naprawianie. Skinnet uważa, że Chimę stworzyły Skunksy, dzięki swemu zapachowi odmienionym przez Księżyc Stulecia.

Historia Przed Wielką Historią

Historia Przed Wielką Historią jest prawdziwą wersją wydarzeń, które nastąpiły w czasie powstania Cavory. Opowiada o Plemieniu Feniksów i ich mieście, buncie Sir Fangara i jego podwładnych i pierwszym Wielkim Oświeceniu.

Po dostaniu się do wnętrza Góry Cavora, Fluminox opowiedział trójce przyjaciół Historię Przed Wielką Historią.

Boże Narodzenie

Uroczystości z okazji Bożego Narodzenia są organizowane przed Świątynią Lwa. W czasie ich trwania ubiera się choinkę, organizuje się też różnorodne zabawy.

Sporty i konkursy

Zawody Speedorów

Speedor Tournament 2.jpg

Zawody Speedorów

Speedor Tournament 3.jpg

Zawody Speedorów

Na Wielkiej Arenie Chimy odbywają się oficjalne zawody sportów speedorowych. Wszystkie plemiona, niezależnie od dzielących je różnic, zawsze wysyłają drużynę jeźdźców współzawodniczących o nagrodę - jedną, niezwykle potężną kulę Złotego Chi. Zwycięstwo jest świętowane przez wiele tygodni po zawodach.

Niekiedy plemiona korzystają też z zawodów, by rozstrzygać pomniejsze spory i konflikty dyplomatyczne. Zawody na wielkiej arenie to oficjalnie tylko sport, ale często uważa się je za zamiennik plemiennych walk. Zamiast bić się na polach bitew, plemiona mogą rozstrzygać spory w wyścigach. Przez wiele lat zawody Speedorów były niezwykle spokojne i pozwalały sprawnie rozstrzygać spory, ale ostatnio powstały nowe napięcia, a konflikty eskalowały tak, że ich zakończenie na wielkiej arenie staje się niemożliwe.

Drobne zatargi między plemionami były również rozwiązywane w mniej oficjalny sposób. W głębi dżungli lub w oddalonych kanionach odbywały się bardziej ryzykowne, "dzikie" zawody Speedorów. Jednak wyścigi te były najczęściej organizowane przez małoletnich mieszkańców Chimy dla rozrywki, a nierzadko dla zakładu. Brak zasad i odpowiedniego nadzoru powodowały, że była to bardzo niebezpieczna zabawa, zarówno dla ścigających się, jak i dla kibiców. Jedynymi znanymi miejscami, gdzie młodzież Chimy organizuje nielegalne pojedynki i wyścigi, są Wieczna Skała i Spiralna Góra.

Kiedy Wilki wywołały zamieszki podczas jednego z turniejów i ukradły większość Chi, Lwy przestały organizować zawody przez pewien czas. W tym czasie Kruki organizowały nielegalne wyścigi na swoim złomowisku.

Komunikacja

Języki

Wszyscy mieszkańcy Chimy posługują się tym samym językiem. W języku Plemienia Goryli słowo "ziom" ma ponad 1500 różnych znaczeń.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki