FANDOM

Saga Guide - History of Chima

Początki

U zarania dziejów Feniksy zstąpiły ze słońca, by być obrońcami i opiekunami Chimy. Zbudowały swoje miasto na szczycie najwyższej góry - Góry Cavora.

Wiele wieków przed pierwszym konfliktem z Łowcami, część mieszkańców krainy, w tym Wielkie Koty, Tygrysy Szablozębne, Mamuty, Sępy i Pawie ewoluowały w nieznanych okolicznościach, stając się istotami dwunożnymi.

Ponad dziesięć tysięcy lat temu

Sir Fanger leads his ancient army

Sir Fangar dowodzi Łowcami

Animals drink the Chi water

Zwierzęta piją wodę napełnioną Chi

Przez wiele stuleci w Chimie panował pokój. Wszystkie zwierzęta żyły w zgodzie i nic nie zakłócało ich prostej egzystencji. Feniksy postanowiły pomóc prymitywnym zwierzętom w rozwoju. Pokazały im, że mogą wstąpić na drogę nauki i postępu. Kiedy jeden z ich najlepszych uczniów, Tygrys Szablozębny Fangar, dowiedział się już i nauczył wszystkiego uznał, że może zrobić w życiu już tylko jedno - zdobyć kontrolę nad całą krainą. Postanowił podbić Chimę. Siły innych zwierząt nie zatrzymały go, a jego ataki pozbawiły Chimę wszystkich sił witalnych. Feniksy chroniły tych, których mogły, a następnie, używając Wielkiej Iluminacji, odnowiły świat. Wszystkie zwierzęta cieszyły się z powrotu do raju. Wtedy Łowcy zaatakowali Wielką Iluminację, która odpowiedziała na ich atak, otwierając wielką otchłań i zabierając Górom Kłów tyle ciepła, że nic więcej już tam nie wyrosło, a Łowcy zasnęli zatopieni w lodzie głęboko wewnątrz otchłani. Ta sama moc uniosła Górę Cavora i pozostawiła silną tarczę energetyczną zabezpieczającą Feniksy przed wszelkimi atakami. Góra wciągnęła w siebie wilgotne tchnienie nieba, a woda napełniona energią Wielkiego Oświecenia zmieniła się w Chi, które Feniksy przekazały innym. Mieszkańcy krainy, którzy napili się naenergetyzowanej wody stawali się mądrzejszymi, sprytniejszymi i cywilizowanymi istotami dwunożnymi. Na stokach Góry Cavora Feniksy wyrzeźbiły podobizny wszystkich przeobrażonych gatunków. Część zwierząt odrzuciła jednak dar Chi i odeszła do Zewnętrznych Krain.

Początki plemion

Animals looking at Mount Cavora

Zwierzęta patrzą na Górę Cavora

Zwierzęta zaczęły gromadzić się tworząc plemiona, które żyły i rozwijały się dzięki niezwykłej energii wypełniającej kule Chi. Nowe plemiona zbudowały w Chimie imponujące twierdze, utworzyły armie i ustanowiły własne zasady.

W pewnym momencie nastąpiło Wielkie Rzeźbienie, podczas którego zwierzęta zebrały Kamienie Plemienne, które spadły z Góry Cavora i wyrzeźbiły z nich koła Speedorów.

Lwy, jako pierwsze zwierzęta, które napiły się ze źródła Chi, ogłosiły się jego strażnikami. Ich zadaniem jest dbanie o to, by kule Chi rozdzielano po równo między zwierzęcymi plemionami, co gwarantuje zachowanie w królestwie naturalnej równowagi. W tym celu zbudowały swoją świątynię.

Plemiona ustaliły, że w przypadku pojawienia się kuli Złotego Chi przeprowadzą turniej o tę nagrodę. Obszar przed Świątynią Lwa został nazwany Wielką Areną Chimy.

Niedawna przeszłość

Lagravis poślubił nieznaną Lwicę, a wkrótce urodził się jego syn - książę Laval. Jakiś czas później jego brat Lavertus zakochał się w młodej księżniczce Krokodyli Crunket. Zazdrosny Crominus otrzymał od Reegulla nasiona Ziela Perswazji, które zasiał na bagnach. Kiedy roślina wyrosła, Krokodyl użył jej na lwim księciu i kazał mu nie zbliżać się do księżniczki. Miłość okazała się jednak silniejsza od magii i po krótkim czasie Lew wyszedł spod wpływu rośliny. Książę Krokodyli po raz kolejny użył magicznego kwiatu na Lavertusie, tym razem każąc mu ukraść Chi. Lavertus został przyłapany na kradzieży i wygnany z plemienia przez swojego ojca. Nie powiedział Lwom o tym, co zrobił Crominus, ponieważ nie chciał wybuchu wojny, w której mogłaby ucierpieć jego ukochana. Zanim odszedł, Crunket dała mu swoją chustę. W wyniku wygnania królem Plemienia Lwów został młodszy z książąt - Lagravis. Po pewnym czasie Crominus ożenił się z Crunket. Nowe obowiązki Lagravisa i Crominusa zaczęły prowadzić do konfliktów. Wkrótce Crominusowi wykluli się bliźniacy - Cragger i Crooler. Jakiś czas później Cragger i Laval poznali się i zostali wielkimi przyjaciółmi.

Wśród Wilków panował chaos. Każdy z nich walczył o to, by stać się alfą całego szczepu. Wtedy pojawił się król Krokodyli - Crominus. Nauczył je żyć i walczyć w jednym stadzie. Za to Wilki złożyły mu Przysięgę Watahy i obiecały zawsze pomagać władcy Krokodyli. Wilk, który złożył obietnicę, Wakz, otrzymał od Crominusa Mścitl Honoru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki